Friday, January 19, 2007

 

de Ochtenden versus de C.A.R.

De E.O. had het plan opgevat om vergeten conflictgebieden nader te belichten. Artsen zonder Grenzen heeft een top tien opgesteld. De Centraal Afrikaanse Republiek hoorde erbij.
Vervolgens gingen ze op zoek naar iemand die daar vanuit eigen ervaring iets over kon vertellen. En via deze weblog kwamen ze bij mij.
Als je de uitzending gemist hebt, kan je het nog beluisteren op

http://www.ochtenden.nl/

Rechtsboven kan je zoeken op 'Centraal Afrikaanse Republiek'. Je komt dan op het interview van donderdag 18-01-2007. Daar kan je op de audioknop aan de rechterkant klikken. Je moet dan ook nog eens op opslaan klikken.
Het was een hele ervaring om ge-interviewed te worden. Om te beginnen deed ik er twee uur en een kwartier over om van Haarlem in Hilversum te geraken (file met een grote F vanwege storm met een grote S) en vervolgens verdwaalde ik natuurlijk nog op het mediapark.
Drie minuten voor tijd werd ik gebeld waar ik bleef. Ton van Dijk - die ik toevallig tegen het lijf liep - wees me de weg. Daar was een lieftallige jongedame die me ophaalde. Met de lift en toen nog door een draaideur. Ik eerst, toen de jongedame. Echter, de jongedame bleef in de draaideur vastzitten. Weer ging de telefoon : 'nog één minuut waar blijf je nou?'. Ik vertelde dat ik bij de draaideur was, maar dat ik daarna de weg niet meer wist. De man aan de andere kant van de lijn riep ongeduldig dat ik toch samen met een begeleidster was? Ik antwoordde verontschuldigend dat dat inderdaad zo was, maar dat deze jong schone beklemd was geraakt in de draaideur. Daarop kwam iemand anders naar de draaideur gerend om me de weg te wijzen, de dame lieten we zolang aan haar lot over.
Zo kwam ik binnen op het moment dat de mevrouw van de radio me al zat aan te kondigen. Mijn eerste woorden waren dan ook nogal hijgend, maar daarna ging het beter.
Erg leuk om eens mee te maken.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?