Tuesday, February 20, 2007

 

des nouvelles continuer

De taken van Tanneguy worden overgenomen door een patertje in opleiding. Hij doet z'n best en het is een sympathieke kerel. Ik heb ook al geprobeerd om hem te leren zwemmen. Ik denk dat we nog een keer terug moeten.
Alexi is nog geen dag thuis geweest, vorige week klaagde hij wel over keelpijn.
Ik ben nog niet op donderdagavond in Mobaye geweest. Dus nog geen ervaring met de supermaaltijden van de zusters aldaar.
Vertel mij maar eens over het landen in de nattigheid op Kouango.
Gisteren onderweg terug van Bayanga( 35 olifanten gezien) wel wat CB geschampt maar de weerradar werkt echt perfect. Op het momernt zijn het zowieso maar wat CB celletjes, nog geen Squallines.
Er werden nog steeds kleine hoeveelheden brandstof uit het vliegtuig gejat. Ik heb beide bewakers 10.000 extra betaald als bonus om beter te werken. Maar, ontbreekt er iets dan staat daar een boete op van 10.000, en bij een tweede keer ga ik op zoek naar een andere bewaker. Om er zeker van te zijn tijdens wiens dienst er iets verdwenen is wordt bij iedere dienst wissel het niveau gemeten, ik heb ze daarvoor een extra set sleuteltjes gegeven. Laatst ging ik om 21:00 naar het veld, ik had Daniel nog verteld dat ik zou komen. Ik werd eerst gestopt door de politie aan het begin van de zandpad, voor de 7 toestellen waren er 7 bewakers, 6 man kwam kijken wie de nachtelijke bezoeker was, de zevende, onze vriend Daniel, lag luidruchtig te snurken voor het toestel. Weer eens teveel gedronken. Ik heb een foto van hem gemaakt en hem die de volgende laten zien.
Deze week de 100hr inspectie, ik zorg dat ik er met m'n neus bovenop zit door ze mijn services aan te bieden.

Groeten van Yvonne. Ze vond het helemaal geweldig dat je afscheid was komen nemen voordat je wegging, ook al trok dat de aandacht van de gendarmerie ;-)

Groeten!

Bas

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?