Tuesday, February 13, 2007

 

Nieuwtjes uit de CAR

Dag lieve mensen,

Marc, het heeft waarschijnlijk ook niet zo'n haast met die propellor, dus ik wacht geduldig op verdere instructies (om hem te demonteren, zodat opsturen gemakkelijker wordt, red.). De instructies naar Tanneguy sturen heeft geen zin want die zit in Europa vanwege gezondheidsproblemen.
Helmut was een paar dagen hier deze week maar die heb ik vanmorgen weer in Mobaye gedropt.
Het toestel is in prima staat, de nieuwe propellor heeft nog geen enkel krasje. Ik heb nog nooit een motor gehad die zo goed start, ook als ie heet is. Ik heb geen flauw idee of de transponder werkt, maar hij zit er in.
Albertien, ik weet nog steeds niet waar m'n broer woont, erg he. Ik vraag vandaag nog om z'n adres. Ik zal Otto nog een mail sturen. Ik wist voor m'n vertrek niet dat je in de CAR geen pinautomaten hebt, dus ik moet wel een gedeelte hier uit de kas nemen.
Wat betreft de AMBB. Nu Ben van Breen er niet meer is hebben ze Monsigneur Aguirre, de bisschop van Bangassou, tegen wil en dank gepromoveerd tot chef AMBB. Het is belangrijk dat hij binnenkort eens langs gaat in Breda bij de MIVA om geld los te peuteren voor 2008. Piet Meeuws heeft hem daartoe aangespoord en het staat nu op de planning voor juni.
Hans, interessante ontwikkelingen op de aeroclub. Minair heeft een hartstikke mooie Caravan gekocht, D-FIXX. Die werd voorheen gebruikt om 'mongolen te strooien', zoals Marc Ket het paradroppen noemt. En sinds vorige week stond er bij de club een F-27 ( of F-50 ), met een TL registratie, die werd vandaag voorzien van de tekst AIR OUBANGUI. Nou ja zeg, wat een vooruitgang allemaal!
Kende jij Clarice die in de bar werkte? Die hebben ze onslagen omdat ze teveel ziek was. Triest.

Groeten van Bas uit Bangui!

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?